HealthEx ryhmäkuntoutus

 

Tuki-ja liikuntaelinryhmät:

 

 

 

Selkäryhmä:

  • Krooninen selkäkipu, ei neurologisia oireita (kulumat, diskusdegeneratio)
  • Krooninen iskias selkä
  • Leikkausten jälkitilat
  • Vammojen jälkitilat

 

Tavoitteet:

  • Valmennus ja opetus potilaan omaehtoiseen kuntoutukseen
  • Selän tasapaino – ryhti
  • Kineettisen ketjun virheet ja merkitys
  • Liikkuvuuden parantaminen
  • Lihasvoiman parantaminen
  • Tasapainoharjoitukset
  • Eri harjoitusmenetelmiä

 

 

Olkaryhmä:

  • Krooninen olkakipu
  • Ahdas olkaoireyhtymä (synonymejä: kipukaari, supraspinatus tendiniitti)
  • Jäätynyt olka
  • Leikkausten jälkeinen kuntoutus
  • Vammojen jälkeinen kuntoutus

 

Tavoitteet:

  • Valmennus ja opetus potilaan omaehtoiseen kuntoutukseen
  • Olkapään liikeratojen palautus
  • Lapojen liikkuvuus ja ryhdin korjaus
  • Lihasvoiman parantaminen
  • Kipujen hallinta
  • Eri harjoitusmenetelmiä

 

 

Alaraajaryhmä:

  • Kulumasairaus
  • Leikkausten jälkitilat (esim. tekonivel)
  • Vammojen jälkitilat
  • Kävelyn häiriöt
  • Vammojen jälkeinen kuntoutus

 

Tavoitteet:

  • Valmennus ja opetus potilaan omaehtoiseen kuntoutukseen
  • Nivelten liikeratojen palautus
  • Tasapainon palautus
  • Lihasvoiman parantaminen
  • Kipujen hallinta
  • Kineettisen ketjun virheet ja merkitys
  • Eri harjoitusmenetelmiä

 

Sydänryhmä:

  • 2x/vk HealthEx konseptin mukainen harjoittelu on tehokasta sydänpotilaan kuntoutusta.
  • Harjoittelun voi aloittaa kun sydäntauti on lääkehoidolla tasapainossa ja kun oma kardiologi antaa luvan.
  • Sydäntoimenpiteen jälkeen tulisi vastusharjoittelua aloittaa 2 viikon kuluessa noudattaen toimenpiteen yhteydessä saatuja ohjeita.
  • Harjoitus alentaa suurimmalla osalla kuntoutujista merkittävästi verenpainetta.
  • Harjoituksella on edullinen vaikutus veren rasvoihin.
  • Harjoitus ja laihduttaminen tasapainottavat veren sokeria ja tableteista voi päästä kokonaan eroon.
  • HUOM! Hoitamattoman oireisen sydänpotilaan tulee hakeutua sydänspesialistin hoitoon ennen harjoittelun aloittamista.
  • Lue lisää sydänkuntoutuksesta...
 

Diabetesryhmä:

  • 2-3 kertaa viikossa toteutuvat HealthEx konseptin mukainen harjoittelu on tehokas tapa ennaltaehkäistä diabetesta sekä erittäin hyvä tukimuoto diabeteksen hoidossa.
  • Harjoittelu sopii kaikille diabeetikoille, sillä harjoittelussa huomioidaan yksilöllinen terveydentila.
  • Harjoittelu parantaa monipuolisesti kuntoa, lisää mielihyvää ja parantaa insuliiniherkkyyttä sekä kuluttaa energiaa.
  • Harjoittelulla on edullinen vaikutus veren rasvoihin.
  • Harjoittelu ja samanaikainen ravintoneuvonta auttavat tasapainottamaan verensokeria ja auttavat painonhallinnassa.
  • Lue lisää diabetesryhmästä...
 

Painonhallintaryhmä:

  • 3 henkilökohtaista tapaamista ravintovalmentajan kanssa
  • 3 ryhmätapaamista ravintovalmentajan kanssa
  • 1 ryhmätapaaminen ja 2 henkilökohtaista tapaamista fysioterapautin kanssa
  • 3 kuukauden HealthEx terveysliikuntajakso fysioterapeutin seurannassa
  • (Harjoittelu sisältää oman avainkortin, jolloin harjoittelet, kun sinulle sopii)
  • Motivoivat alku-, seuranta- ja loppumittaukset
  • Jakson kesto kolme kuukautta
  • Hinta 132€/kk (yht: 396€)

 

HealthEx terveysliikunta - Matala kynnys - Helppoa - Hauskaa - Tehokasta - 2 x 30min / viikko riittää